מה מבדיל בין האנשים שבוחרים לפקד ולהנהיג לבין אלו שלא?

אנחנו במן אנד מיינד נוטים לכנות אותם "המצליחנים". אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש: אנחנו ממש לא אומרים שמי שהצליח פעם אחת בחייו ייחשב מצליחן, אבל כל אלו שבאופן קבוע בחייהם בוחרים לכהן בעמדות מפתח מקיימים שיח (לא מודע) עם עצמם שמוביל אותם להיות "מצליחנים".

אותם מצליחנים מצליחים לקיים הפרדה בין שני מעגלים בחייהם : מעגל אחד נקרא מעגל הדאגה, ומעגל אחד נקרא מעגל ההשפעה.

התבוסתניים (אויביהם המושבעים של המצליחנים) חיים בעיקר במעגל הדאגה. השאלה העיקרית שמעסיקה אותם היא "מה יהיה?" – אם אקים את החברה שאני רוצה להקים, מה יהיה? אם אצא לקצונה אבזבז חצי שנה ומה יהיה? אם אקנה את הדירה הזו עכשיו מה יהיה?

איך אפשר לקבל החלטות אמיצות , שיובילו אותך לעמדות מפתח כשהדבר היחידי שמעסיק אותך היא הבעיה ולא הפתרון לה?

וזה בדיוק מה שהמצליחנים עושים – הם אמנם שואלים מה יהיה, אך מוצאים לשאלה הזו גם תשובה ריאלית והגיונית, המצליחנים מנהלים סיכונים באופן קבוע, הם מודעים לסכנה שבפריצה לקדמת הבמה אך בוחרים להתמודד איתה ולא לתת לפחד מהכישלון לשתק אותם.

ואתם? עם האנשים סביבכם אתם לוקחים סיכונים? עד כמה אתם כנים עם עצמם ועם הסובבים אתכם לטובת קידום המטרות שלכם?

המסגרת הצבאית מאתגרת מפקדים צעירים בהמון היבטים: חלקכם מובילים צוות לראשונה, חלקכם נתקלים בלחץ מהפיקוד העליון שיתווך דרככם לחיילים, השגרה קשה והמערכת נוקשה ואינה ניתנת לשיח ומיקוח – דווקא בארגון כמו צה"ל, אנו מציעים לכם לצאת ממעגל הדאגה (כי קיימות בו המון דאגות: " מה המפקדים שלי יאמרו עליי? מה החיילים שלי יחשבו עליי? איך אני אראה ביחידה? האם ההחלטה הזו תפגע לי בקידום או גרוע מכך בזמן בית?"), ולדהור קדימה אל מעגל ההשפעה. האנשים המוערכים ביותר במערכת הצבאית הם אנשים שלא נתנו לקשיים להערים עליהם, אלא יזמו בתוך גבולות המשחק הצבאי.

מרגישים שחסרים לכם כלים? רוצים לשמוע עוד?

אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר איתנו – אם לא עבורכם אישית, אז לפחות לטובת הרצאה שוברת שגרה לפקודים שלכם  ולגבי מה שכתבנו כאן, לא לפרסם.. זה סוד ששמור למצליחנים!

כתיבת תגובה