נכתב על ידי צפנת מזרחי – מתמחה 2021

התשובה הפשוטה והקצרה היא כלום. התשובה הפשוטה והארוכה היא ההסבר הבא:

פרקינסון (על פי הספר חוק פרקינסון, 1958) מסביר שאם הקציתם שתי דקות לכתוב ולשלוח אי-מייל, בסופו של דבר תשלחו את המייל החשוב הזה תוך שתי דקות. עם זאת, אם יהיה לכם את כל היום לכתוב את המייל בזהירות רבה, סביר להניח שתיקחו את כל היום.

אז פרקינסון, סטיב ג'ובס ואפילו אני נגיד לכם שלא הייתם מספיקים יותר ממה שאתם מספיקים היום. ויש לי עוד סוד… אתם יכולים להספיק אפילו יותר.

אילון מאסק הוא דוגמה טובה לדמות היזם, הכריזמטי והשרמנטי שיכול לעבוד 100 שעות בשבוע ועדיין להצליח לפנות זמן לתחביבים, משפחה וספורט.

המודל המושלם כבר אמרנו? למה אנחנו לא הוא? איך הוא עושה את זה?!

הוא משתמש ב'תיבות זמן' או 'בלוקים' מהרגע שהוא מתעורר בבוקר, כשהוא מקצה בלוק לכל משימה שהוא צריך לבצע ביום נתון: אכילה, כתיבת מיילים, פגישות ומדיטציה.

למשל בזמן הזה נותרו לי 8 דק' לסיים לכתוב את מה שתקראו.

"Time Boxing" זו גישה לניהול זמן שמציעה את הדבר הבא: הקצאת זמן ברמות דיוק גבוהות שמאפשרת ניצול מקסימלי של הזמן, ובנינו גם של החיים. בפרקטיקה, זה איחוד בין הTDL שלכם לבין לוח הזמנים שלכם. אז איך זה עובד?

כל משימה שיש לכם ביום צריכה להיות מוקצבת בזמן, לפי מה שנראה לכם לנכון או לפי הקצב שלכם לביצוע המשימה. כל בלוק מחולק לפי החלוקה שמתאימה לכם; שעות או דקות או שניות (אם אתם אמא שלי).

למשל בישול זה לא הצד החזק שלי אז ככל הנראה אסיט מספר בלוקים לא מבוטל כדי להכין קינואה.

בין כל בלוק השאירו 'זמן פציעות' כדי להתארגן לקראת שיבושים או עיכובים בהשלמת המטלה.

אם בבישול עסקינן אז אני אקצה עוד חצי בלוק לסידור הבלגן האינסופי שאני משאירה אחריי.

נותרו לי 4 לכל מי שעדיין עוקב.

אם לא סיימתם מטלה, תעברו הלאה ותחזרו אליה בבלוק אחר. בגלל זה חשוב להקצות את הזמן המתאים עבורכם לכל מטלה ולא להניח שתספיקו אותה כי אתם סופרמן. לא להיתקע על משימות! לפעמים מה שיש יש.

דבר מעניין נוסף שמאסק מתמקד בו הוא 'לולאת המשוב'. לדבריו, חשוב לחשוב על תפקוד יעיל וטוב יותר במהלך משימה ולפעול לקיצור הזמנים שלה, ואתם תראו שיפור בביצועים שלכם.

מה הכי קשה בשיטה? כמו בכל דבר הכי קשה זה להתחיל, כי למה לא לשתות את הקפה מתי שבא לי ולאכול את ארוחת הצהריים במשך שעה? כיף לי! ואז אני אחזיר אתכם אחורה ואזכיר לכם שאין לכם חיים אינסופיים אבל יש לכם הרבה דברים להספיק וכמו בכל דבר, הכל הרגלים. משורר דגול אמר "בסוף מתרגלים להכל".

אגב, עברתי לבלוק זמן פציעות… אילון מאסק כבר היה מעיף אותי מכל המדרגות. על טיל. אבל אם הגעתם עד לכאן, אז לכם יש עוד סיכוי😊

אם התעניינתם בכתבה הזו, תוכלו למצוא ב'מאמרים' כתבה נוספת של ניהול זמן בנושא תיעדוף משימות וכן ליצור איתנו קשר בעניין סדנאות לניהול זמן נכון

מחשבה אחת על “ניהול זמן נכון – מה היה קורה אם היו לכם חיים אינסופיים?

  1. עובד הגיב:

    אהבתי את ההדגמה של השיטה בפועל תוך כתיבת הטור.

כתיבת תגובה