בוקר. אתה שותה קפה טוב והילדים לשם שינוי מוכנים בזמן. אתה כבר מרגיש שהמשא ומתן עם הלקוח ילך כמו שאתה מתכנן, הבוקר הזה פשוט טוב מידיי! כשנציגי הלקוח נכנסו לחדר הישיבות כבר הספקת לזהות את זה שנותן את המילה האחרונה בצוות הלקוח – קשר העין האסטרטיבי, לחיצת היד ונעיצת ותנועות הגוף זעקו לך שללב שלו אתה צריך לדבר. מכאן זה כבר בכיס שלך – עכשיו רק צריך לזהות את הצורך שלו, להבין מה הגבולות שלו ולסגור את העסקה. זה אולי מרגיש קצת רמאות, אבל ככה נראית מקצועיות.

ואז מגיפה עולמית מתפרצת ואתה מוצא את עושה משא ומתן או בישיבה עסקית מול מסך. אין לחיצות ידיים, אין שפת גוף וקשר עין נוצר רק עם המצלמה, זה כבר לא כזה פשוט לקרוא את מה שאנשים באמת חושבים!

טוב, לא בדיוק.

יתרון ברור בלהבין תקשורת בלתי מילולית הוא לזהות את מה שלא נאמר ולהשתמש במידע הזה לטובתך. במציאות החדשה שנכפתה עלינו בעקבות הקורונה זה הופך למאתגר יותר, אבל הקסם עדיין יכול לקרות והיתרון בפגישה וירטואלית עדיין קיים והוא מתבצע על ידי מתן דגש ותשומת לב לאופי הדיבור.

במשא ומתן לאופי הדיבור יש שלושה עקרונות מרכזיים – קצב הדיבור, שינוי הטון תוך כדי השיחה והווליום בו נאמרים הדברים. ניתוח אופי הדיבור יכול לחשוף בפניך את הרגש האמיתי של האדם – הטון שלו עלה בפתאומיות, האם הוא משקר? אולי הוא חושש אז הדיבור שלו הפך למהיר פתאום? הווליום שלו רגוע ואחיד, יש מצב לסגור איתו חוזה ארוך יותר? אני בטוח שהמנכ"ל יהיה מבסוט.

אם רק נשים לב נוכל לזהות הזדמנויות שלא חשבנו עליהן או אולי לדעת שזהו, אין מה להוציא יותר מהעסקה הזו.

אנחנו בMan&Mind שואפים תמיד להסתגלות למצבים חדשים. הקורונה אולי שינתה את הדרך בה אנחנו מתקשרים עם החבר'ה מהמשרד או הלקוחות הפוטנציאלים, אבל העקרונות בתקשורת בין אישית נותרו ללא שינוי ורלוונטים כיום יותר מתמיד. אחד מעקרונות המפתח שלנו הוא הקניית הכלי החזק ביותר בעולם העסקים  – להבין דווקא את מה שנבחר לא להאמר ולהשתמש בזה לטובתך.

צוות מן אנד מיינד מאחל לכם לשדר עסקים כרגיל וכמובן בריאות איתנה!

כתיבת תגובה